mandag, august 28, 2006

Ny tur til Madagaskar


Ja, nå bærer det atter en gang tilbake til Madagaskar. Denne gangen er det ikke for å forske på pionermisjonærene, men gjennomføring av misjonspraksis(MIPU).
Vi reiser fra Stavanger Kl.12.20 den 19.9.2006 og forventer å ankomme Madagaskar og hovedstaden Antanarivo på kvelden den 20.9.2006. Som dere kanskje husker fra tidligere i bloggen min, er jeg ikke mye glad i å fly. Det er da helst når vi skal til og lette og til vi kommer opp i marsjhøyde jeg har størst problemer. Men denne gangen skal jeg ikke reise alene. Vi er fire studenter som reiser på tur til Madagaskar, i tillegg til faglærer. Faglærer er til vår store glede ikke ringere en Anders Rønningen. Anders har vært på Madagaskar i 5 år og har hatt sitt virke på læreskolen i Fandriana. I tillegg er det Aud, Ole Marthon og Knut Torfinn som skal være med. Det må nevnes at Knut Torfinn er utdannet flymekaniker og jeg har følgelig reservert plass ved siden av ham på flyet. Så kan han fortelle meg om alle de rare lyder som kommer og går mens vi flyt. Kanskje dette vil være med å hjelpe mot flyskrekken.

Selve reiseruten vår på Madagaskar er vi ikke presentert for enda, men etter hva jeg kan forstå, skal vi være noen dager i hovedstaden, før turen fortsetter til Antsirabe og Fandriana.
Her skal vi være noen uker før vi reiser av gårde til Ihosy og Tulear. Her er det mye malaria og klimaet er subtropisk. Men det skal bli godt med litt varme!!

Vil komme til å oppdatere siden fortløpende framover, så det er bare å henge på og følge med. Jeg forventer også å oppdatere den mens jeg er på Madagaskar, slik at dere kan få med dere alle begivenheter!!

Free Tell A Friend from Bravenet.com Free Tell A Friend from Bravenet.com
google1bdb3965e3d9089a.html